Friday, November 7, 2014

Kong Midas hemmelighed


Nu er det den tid, hvor svanerne trækker fra
søerne ind over land.
En enkelt, tre, syv eller flere følges ad.
Det er et smukt syn - og man hører dem ofte,
før øjet fanger deres majestætiske profiler...







Elleve svaner på træk.
Stereofonisk sju-sju-motorlyd
har fanget
min opmærksomhed,
længe
før svanerne ses over bakken.
Landskabet er vanvittigt smukt -
vågner efter nat
på vej mod vinter.

En solstråle kryber over søen
og rammer mine siv,
der i dag er stille
som et maleri.
Men jeg husker
den fizzlende lyd
fra i sommers,
da vinden
med sivenes hjælp
fortalte mig
om nyt
fra de 4 verdenshjørner.

Her vil jeg sidde
og snuse Jordens skønhed
time for time!
Jeg vil tilbage til enkelheden
og det land,
hvor min verden
kan overskues.
...Hvis jeg gjorde,
som jeg ville,
for jeg er i bakgear.
Men det er for sent nu,
for min vilje
er i frigear,
og mine ben
i fremgear, 
og de bestemmer...

De rejser mig stående.
Viljeblød går jeg fra morgenlyset
tilbage mod hverdagen.
Den hverdag,
hvor jeg kan tænde
og slukke lyset
på en knap
og høre om sidste nyt
fra Langtbortistan
via nettet,
længe
før vinden har trukke 
sit vejr.







Kamete
Copyright


No comments:

Post a Comment