Monday, August 12, 2019

Ønsker på vejen


Ønsker på vejen





Gid jeg må skelne
mellem oplevelsen -
og fortolkningen af denne
Og respondere på den rene,
knivskarpe, glatragede oplevelse -
og ikke reagere på fortællingen derom,
der så let som ingenting iklæder sig troldedragt,
et klovnekostume eller bare en rød kjole!







Gid jeg kan mærke
beslutningen indefra -
når der i den ydre verden
skal træffes små og store valg
Og kun følger den kurs, hvor hjerte-
mave- og hjerneror er sat mod samme koordinat
Hvor modstanden føles mindst og vejen glat,
og sindet er roligt, klart og fredfyldt







Gid jeg må være
i kontakt med mine værdier
og leve efter disses hensigter
Kunne se og ville efterleve sandheden 
Være ægte uden fordomme overfor mig selv og andre
Have sindet i kontakt med mine prioriteringer
og dog være fleksibel til at ændre disse,
når livet tager et sving







Kamete
Copyright

1 comment:

  1. Så privat og dog så alment ...
    dertil sigende fotos, som stiller spørgsmål, men ingen svar giver
    sådan er livet - også ...

    ReplyDelete