Friday, October 18, 2019

Frihedskontrakt til en planet 1: Fra Venus til Mars


Og igen flettede ordene sig
ind og ud mellem hinanden
og blev til stjernestøv...
Men der er da smukt derude,
ikke?


Fra Venus til Mars 




Jeg  vil være din morgenstjerne 
og din aftenstjerne

Jeg ønsker blot, 
at du modtager mine blink med hengivenhed
og sender mig dit stærke lys retur -
og når Mælkevejen tindrer,
at dine tåger løfter os
mod nathimlens
uendelighed

Men skulle lyset blegne, 
så dine stråler bøjer af,
før de når min klode,
da send mig et
hologram,
der siger:

Tak for dit lys, Min Veninde!
Men nu kommer den tid, 
hvor du må begejstre 
galakserne selv




Kamete
Copyright

1 comment:

  1. Det er ikke enten eller men både og

    Agabe og eros - de holder hånd

    Smukt digt Kamete

    ReplyDelete