Sunday, November 27, 2016

Allemandseje eksklusivt



Længe var stranden øde. Herude er stilhed eksklusiv! 
Mine fodtrin over de rullende sten sender havmåger til vejrs over høfden, og de skriger: 
  
- Hvad gør hun på VORES strand?

Men det forstyrrer ikke min sindsro. Måske fordi jeg ikke helt forstår mågesprog.

Pludselig bliver roen revet fra hinanden af ti motorsavsbier i hidsig flugt langs stranden. Dem så jeg ikke komme, hørte blot jorden gungre, og så var de forbi.

 - Hvad gør I på MIN strand? råber jeg efter dem med mit helt eget næb. 

Men de kan intet høre under hjelmene, og godt det samme... 

Intet forstyrrer dog gæssenes gækkende V-kolonnetræk højt oppe over klinterne, og snart er stranden som før.
Dagen går på hæld i purpur og blåt. 
Som brændingen, sat på repeat i cyklisk, uforstyrret balance.















Kamete
Copyright

1 comment:

  1. Bi et øjeblik på sidste foto ... Passer skyerne på solen?
    Jeg håber det, for det bliver Solen, der er vores livsbetingelse, der kan/er vores værste fjende - smuk, men også dræbende. Fortoet er smukt, men også med en skjult advarsel... Tak ..

    ReplyDelete