Wednesday, January 30, 2013

Tremmekvæg






Pludselig ved jeg
hvad kun de få med en ekstra antenne
længe har vidst:

Udyret nærmer sig!

Som en snigende skygge uden fært og lyd
er en dræber parat til angreb og nådesløs fortæring.
Med frådende, opkrænget grin
sendes glimt af gule, sultne øjne
gennem græsset.

Som strudsen
hvis mås var for stor til den alt for lille busk
retter jeg mig endelig op i fuld størrelse
og ser 
jeg som den
er i zoologisk have.

Mit skrig:
Ulven kommer! Ulven Kommer!
har vækket de andre.
Vi springer indenfor tremmerne af nærmeste bur
mens dyret derude i samme sekund
har snuset sig frem til vores ramme sved
og stanken af angst.
Har set vores sorte øjne gennem mørket.
Den er kun få spring borte
da jeg med et brag smækker lågen i
og sætter sikkerhedskæden for.

Min bevidste strategi har reddet vores liv
reddet os fra dette prustende monster.
Men fordi vi glemte at vogte ulven i sin kyse
er det os
der nu er i bur.

Kamete

                                                                                                       Copyright

No comments:

Post a Comment